Mål, bra/dåligt?

Man hör ju ofta i skolan och inom idrott att man ska sätta upp mål. Varför? För att sporra sig själv kanske, men vad händer om man inte når sina mål. Misslyckande? Inte egentligen, men det känns så. För mig i alla fall. Därför tror jag att en viktig sak man ska tänka på när man sätter upp mål är att de ska vara realistiska. Jag skrev en kort lista om mina mål med Svante under detta året.  

Mina mål med ridningen
2010:

Tävling:
Börja med samma svårighetsgrad som förra året (LA:1)
Rida LA:P1 (ett steg högre än förra årets tävlande) tills jag känner mig säker på det!
De svårare LA programmen (LA:4 t. ex)
Derbyt 2010 i Dagstorp, försöka kvala till lilla rundans a-final i år igen
Beroende på hur långt vi har kommit till slutet av hösten, kanske jag avancerar ytterligare en klass

Det viktigaste är fortfarande att inte tappa lusten eller motivationen & fortsätta ha roligt tillsammans med busponnyn. Förra året hade jag inte några mål alls & det gick vägen ändå. I år ska jag ha lite mer planer med vart jag ska tävla och vad jag strävar mot. Frågan är bara om det fungerar bättre med mål än utan?

Nog svammlat, Puss & kram!



 

Kommentarer
Postat av: Tina

mål = bra

2010-02-04 @ 12:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0