Min ponnys förvandling

Min Svante är ganska "lat" av sig. Det ligger i hans natur. Okej just lat är kanske fel ord men han är inte den ponny som hoppar till för minsta lilla skänkelhjälp. Han lyder, men blir oftast inte "på". Han är för det mesta stabil & trygg. När han bjuder friskt framåt har han en väldigt trevlig gång (speciellt traven). Vilket inte alltid visar sig under framridning. Desto äldre han har blivit desto lättare är han att rida fram & få lösgjord. Han börjar bli äkta läromästar-material.
I slutet av förra året (precis i början av vintern) klipptes han. 1 tu 3, ny häst. Inte nog med att han ändrat utseende till en "sportponny-modell", nu är han också galet pigg! Nu går framridningen mestadels åt till att dämpa honom till en lugnare bjudning. Som tur är inte speciellt svårt. Han har varit så här pigg i några månader & både jag & min medryttare uppskattar det. Kort & gott, Svantes förvandling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0